30 Nisan 2008 Çarşamba

Pembelerimden Son Haberler

İzmir Bostanlı'daki balkonumda son durum; 2 adet pembe domatesim oldukça büyük bir saksıda. Saksının önce 1/3 kadarını toprakla doldurdum ve 2 fidemi ektim. Çok güzel geliştiler. Şu an gövde kalınlıkları 1 cm civarında. Dün bir miktar toprak-yanmış gübre ilavesi yaparak topraklarını saksının yarısına kadar yükselttim.
Büyük saksının hemen önündeki küçük saksılardaki pembeleri, aslında büyük saksıdaki pembelerle yaşıt, aynı zamanda çimlendiler. Ancak orman toprağı henüz temin edemediğim için büyük saksıya geçmeyi bekliyorlar. Toprak sorununu çözemezsem bahçeye ekeceğim. Aralarındaki fark o kadar bariz ki büyük saksının ne kadar önemli olduğunu bize ispat ediyor.
İkinci grup olarak çimlendirdiğim tohumların ilk şaşırtmaları yapıldı. İki haftalık bir süre sonunda dün işyerimdeki terasa bol güneşli bir alana büyük saksılarla yerleştirildi.
Fidelerin bir 10 adedini bahçesi olan arkadaşlarıma hediye ettim. Ama hepsi yakın civardalar, peşlerini bırakmayıp sık sık kontrol ediyorum :)
Tüm bu aşamaların sonunda bir muhasebe yaparsak çimlenen tohumlardan sadece 1-2 adet fide kaybım oldu. Şu an 20 adet kadar fidem var.

2 yorum:

nalan dedi ki...

merhabalar,
meyvelerin resimlerini de dört gözle bekliyoruz.
selamlar

gokhan dedi ki...

merhabalar bende bostanlı atakentdeyim balkonumda bütün mahallenin imrendiği domates biber ve diğer yeşilliklerim var bütün kışı masadan bozma kendi yapımım serada keyifle geçirdiler şimdi güneşle birlikde açılmaya başladılar fidelerimi ödemiş kayaköyden doğal tohumlardan alıyorum kendi evimizin bahçesinden toprak ve gübrede öyle hçbir katkı ilaç vs vs kullanmıyorum ısırgan otu ve acılı şalgam her böcekde imdadıma yetişiyor PDA yı bu gün duydum daha fazla bilgiyi nasıl edinebilirim bitkilerin resimlerini göndermek isterim saygılar başarılar